miniMaster Sociaal Ondernemen
Sociaal ondernemers stellen de maatschappelijke missie van hun bedrijf voorop. Ze denken in kansen, zijn innovatief en dragen actief bij aan werkgelegenheid en sociale cohesie. Een sociale onderneming kent over het algemeen ook de nodige uitdagingen. Het vinden van financiering en de juiste ondersteuning zijn daar voorbeelden van.
Met dit miniMasterprogramma willen wij sociaal ondernemers helpen hun maatschappelijke impact te vergroten. Naast expertise en inzicht levert het programma een bijzonder netwerk op. Diverse thema’s worden behandeld vanuit de eigen context van de ondernemer. Tijdens de miniMaster vindt veel interactie plaats met de docenten en met de andere deelnemers over diverse ondernemersvraagstukken.
Doelgroep
• ondernemers met een maatschappelijke missie
• de onderneming bestaat tenminste 2 jaar
• er wordt gestreefd naar een rendabel business model
• er is ambitie om te groeien
• ondernemer heeft personeel in dienst of werkt met een
aantal vrijwilligers
Programma
Het programma bestaat uit acht bijeenkomsten (zie onder). Voor elk programmaonderdeel is er een docent met ruime praktijkervaring. Deelnemers aan de miniMaster nemen na iedere bijeenkomst een veelheid aan theorie, voorbeelden (cases) en netwerkcontacten mee naar huis.
Coöperatief bankieren
De miniMaster is een uitstekende manier om invulling te geven aan coöperatief bankieren en als Rabobank een verbindende rol te spelen in de lokale samenleving. Door dit onderwijsprogramma aan te bieden, verstevigt u niet alleen de band met uw klanten, maar stimuleert u tegelijk het ontstaan van nieuwe verbindingen en kruisbestuivingen.
Brochure:
Voorbeeld programma onderdelen
- Meten van Social Impact
- Governance en structuur onderneming
- Financieel Management
- Succesvol Verkopen
- Human Resources Management
- Persoonlijk leiderschap
- Marketing Management
- Samenwerken
De details
- 8 bijeenkomsten
- Looptijd is 3 maanden
- Max aantal deelnemers is 22
- Advies eigen bijdrage is € 995,-