Adriaan Oomen
Docent Bovenscheidend Vermogen
Adriaan Oomen is oprichter en directeur van ADDFOCUS, gespecialiseerd in positioneren, propositieontwikkeling, verandermanagement en professionalisering van marketing- en communicatieprofessionals.
Oomen studeerde Communicatiewetenschappen met Marketing als specialisatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen en voor Master of Management & Organisation bij TIAS. Hij heeft ruim 25 jaar ervaring als marketeer bij PostNL (Productmanager), Reaal Verzekeringen (Marketingmanager) en Rabobank Nederland (Sr. Marketingmanager).
Bij Rabobank was Oomen daarna als Advertising Manager verantwoordelijk voor de zeer succesvolle corporate ‘Jochem de Bruin’ campagne waarmee Rabobank diverse prijzen won, waaronder de titel ‘Adverteerder van het Jaar’ in 2004 en een ‘Gouden Effie’ in 2005. Tevens zat hij van 2004 t/m 2006 in het SAN bestuur als Vicevoorzitter en was hij initiator van de ‘Consistent Accent’.
Adriaan schreef 2 boeken:
1. HEBBES! Een nieuwe manier van positioneren in 7 stappen (Academic Services, 2012), dat werd genomineerd als marketingboek van het jaar voor de PIM literatuurprijs.
2. Bovenscheidend Vermogen, Hoe jouw merk het verschil kan maken (Futuro, 2017), dat speciaal is ontwikkeld voor ondernemers en ondernemende managers.
Naast zijn advieswerk en trainingen voor ADDFOCUS geeft Adriaan regelmatig lezingen, presentaties, gastcolleges en seminars aan managers en ondernemers.
Tevens is Adriaan lid van de advisoryboard Executive Master of Marketing van Tias.