William van Vessem
Docent Marketing en Business Model Canvas
William van Vessem heeft zich als marketeer sinds meer dan 30 jaar gericht op een viertal pijlers, te weten Onderwijs, Training , Gastsprekersschap en Advisering. Marketingonderwijs verzorgt hij parttime bij de Hogeschool Inholland Haarlem. Trainingen geeft hij bij SRM-opleidingen te Amsterdam, waar hij verantwoordelijk is voor Nima-C. Ook geeft hij daar andere marketingtrainingen, zoals Nima-B, Nima-B-Essentials, Online marketing-B en ook specifieke incompany-trainingen op het gebied van Marketing Management.
Met enige regelmaat is William gastspreker op symposia en workshops. De Blue Oceanstrategy is de laatste jaren een zeer geliefd onderwerp. Zowel in Nederland als ver daar buiten heeft hij zijn kennis en visie omtrent Marketing Management met veel succes verspreid.
Advisering van managementteams en het gezamenlijk opleveren van strategische marketingplannen is een belangrijk onderdeel van de portfolio van William. Een keur aan bedrijven heeft hij al mogen begeleiden. Deze bedrijven variëren van productiebedrijven, profit- en non-profit-organisaties tot dienstverleners op regionaal, nationaal en internationaal niveau.
Zijn vakinhoudelijke specialismes zijn;
Marketingstrategie, MarketingManagement, Disruptive Innovation, Blue Ocean strategy, Business Model Canvas, Transitie Sales naar Marketing