Irene Koel

Docent Creativiteit en Innovatie

Na 16 jaar FHV/BBDO, een groot merkreclame-bureau, besloot Irene Koel haar creativiteit in te zetten voor vernieuwing van organisaties en haar producten en diensten. Dit deed zij eerst met het innovatie-bedrijf BLOEI, waar zij mede-ondernemer was en nu met haar netwerkorganisatie The Zooooo.

The Zooooo helpt bedrijven, klein en groot, bij duurzame verandering en betekenisvolle groei door het samen maken van nieuwe concepten.

Irene was 2 jaar columnist bij het Financieel Dagblad, is bezig met haar eigen online TV-serie over creativiteit, is 1 dag in de week docent bij de Design Academy Eindhoven en naast haar consultancy-praktijk spreker op diverse congressen.

Als tijdgenoot van de toekomst start zij altijd vanuit creativiteit. Ze is te water gelaten met een groot en zuiver gevoel wat de markt wil en hoe je daar origineel op kan reageren. Oud reclame-maker, nu creatief consultant èn ondernemer èn docent èn vlogger èn vrijwilliger èn investeerder èn mantelzorger: de trend van banen stapelen is bij haar al in volle gang. Door haar 25 jaar ervaring in het bedrijfsleven kan zij enthousiast en vol humor vertellen over alle lessen en vindt het leuk om de interactie aan te gaan over uw bedrijf. Zij schakelt tussen visie en handel, tussen nu en morgen en geeft daarbij handige tips & tricks. Met als doel om bedrijven, organisaties en mensen te helpen bij het vergroten van hun creativiteit en innovatieve veerkracht.

Bedrijven waar zij o.a. voor gewerkt heeft: Albert Heijn, Greenpeace, KPN, Vodafone, Randstad, Menzis, FrieslandCampina, Unilever, Artis, Rabobank, Grolsch, Heineken, Douwe Egberts, Pepsi, IVN, Solidaridad, Max Havelaar, Flora Holland.