Stephan van Bolderik

Docent Creativiteit & Innovatie

Stephan heeft meer dan twintig jaar ervaring in uiteenlopende creatieve disciplines, van conceptontwikkeling, industrieel ontwerp, marketing/merk denken (marketingbureau FHV/BBDO), trendwatching, ondernemerschap, tot productie in China voor Giant fietsen. Hij is begonnen als grafisch ontwerper, verder doorontwikkeld tot industrieel ontwerper (dus 2D en 3D) en uiteindelijk een creatieve alleskunner die totaalconcepten uitwerkt in alle marketing P’s. Ruim tien jaar mede-eigenaar en creatief directeur van het succesvolle marketing innovatiebureau BLOEI.

Met een goed oog voor vernieuwing, zijn gevoel voor veranderingen in de markt en zijn bewustzijn van alle trends in de verschillende industrieën, heeft hij geleerd deze snelle marktontwikkelingen te vertalen naar producten en diensten die disruptive zijn, maar ook zeker contact maken met de specifieke doelgroep. Dit alles verankert hij vervolgens binnen bedrijven met de juiste chemie tussen alle teamleden en de ondernemer.