“Ik ben blij dat ik het programma van de grond heb gekregen”

Niels Breitner, accountmanager MKB bij Rabobank Noord en Oost Achterhoek, hoorde de enthousiaste verhalen van zijn collega´s over de miniMaster Ondernemers. Voor zijn klantengroep, de klein zakelijke markt, was er echter geen vergelijkbaar programma en dat vond hij jammer. Daarom vroeg hij de Rabo Ondernemers Academie en de Coöperatie Fabriek een programma voor de klein zakelijke markt te ontwikkelen.

Niels: “We willen als bank heel graag een bijdrage leveren, lokaal betrokken zijn en kennis overdragen. Een kortdurend opleidingsprogramma zoals de miniMaster Ondernemers stelt je in staat op een leuke, laagdrempelige manier de banden met je relaties aan te halen, kennis te delen en je zichtbaar te maken in je werkgebied. Ik wilde dus heel graag een dergelijk programma voor mijn eigen relaties. Dat is uiteindelijk de MKB Collegetour geworden.”

“Je moet constant bij jezelf stilstaan. Waar ben je en waar wil je naar toe?” 

In maart ging het programma van start en inmiddels is het afgerond. Samen met 38 ondernemers volgden Niels en zijn collega´s 4 avonden over Financieel management, Innovatie, Businessmodellen en Marketing en Trends. Niels: “Het is een mooi programma geworden. Ik heb veel leuke contacten opgedaan en er werd ook veel genetwerkt. De club ondernemers was heel enthousiast en wilde zich echt ontwikkelen en laten inspireren. Door de diversiteit van de deelnemers was het voor de docenten soms best een uitdaging. Maar ze hebben hun best gedaan om het maximale er uit te halen, om eye-openers mee te geven. Dat was mooi om te zien. De ondernemers gaven terug dat ze het programma als heel zinvol hebben ervaren, het fijn vonden om even los te komen van hun dagelijkse gang van zaken en tijd te stoppen in hun eigen ontwikkeling.”

Al met al is Niels blij dat hij het programma van de grond heeft gekregen. Wat hij voor zichzelf het meest heeft meegenomen is het besef dat innovatie heel belangrijk is. “Je moet constant bij jezelf stilstaan. Waar ben je en waar wil je naar toe? Dit inzicht en de opgedane kennis neem ik weer mee in mijn klantgesprekken.”