De ideale manier om ambassadeurs voor je bank te creëren.
Menno Lamers, manager MKB en verzekeringen bij Rabobank ’s-Hertogenbosch, zet de miniMaster voor Groeiende Ondernemers in om te investeren in MKB klanten. Het mes snijdt aan twee kanten: de ondernemers groeien zakelijk en persoonlijk én worden ambassadeur van de bank. Lees verder voor het hele interview of klik voor het programma miniMaster voor Groeiende Ondernemers.
Wat is de ambitie van jullie bank met MKB ondernemers?
Wij willen de beste MKB bank van Nederland zijn. Dat klinkt stoer maar we hebben alles in huis om dat te realiseren. Er is nog een hoop te doen en te verbeteren in de dienstverlening maar we zijn goed op weg om ons doel te realiseren.
Voor de MKB ondernemer willen we een gesprekspartner zijn in de ontwikkeling van zijn of haar bedrijf. De mindset hierbij is “wij kunnen je helpen”. Dat kan door zelf een financiële oplossing te bieden, maar ook door ons netwerk in te schakelen, alternatieve oplossingen te bieden of de verbinding te leggen met partners. Alternatieve financiering zoals crowd funding is hiervan een mooi voorbeeld.
Waarom heb je gekozen om iets voor groeiende ondernemers te doen?
We hebben in ’s-Hertogenbosch een goede markt met startende ondernemers. Veel van deze ondernemers zijn klant bij onze bank. Wat ons opviel, is dat we als bank niet goed weten hoe het met onze startende klanten gaat. Maken ze echt die volgende stap naar een volwassen bedrijf of niet? Om daar achter te komen en om de binding met onze klanten te verbeteren, hebben we besloten om in de groep groeiende ondernemers te gaan investeren. Met als doel ze een stap verder te helpen in hun ontwikkeling.
Wat is de reden dat je voor een miniMaster voor Groeiende Ondernemers hebt gekozen?
Onze eerste ervaring met de miniMaster voor Ondernemers in het ZR/GZ segment was zeer positief. We hebben de Coöperatie Fabriek gevraagd of ze een dergelijk programma ook samen met ons kunnen organiseren voor het MKB segment. Dat kon en we zijn onlangs gestart met een groep enthousiaste ondernemers.
De miniMaster voor Groeiende Ondernemers sluit optimaal aan op de wensen van de doelgroep. Ook levert deze miniMaster een belangrijke bijdrage om van klanten ambassadeurs te maken. De positieve ervaringen die de deelnemers opdoen, praten zich snel door in het lokale netwerk. Daarmee creëren we een olievlek met een aanzuigende werking op andere ondernemers. Met dank aan de Coöperatie Fabriek.