Zeer hoge net promotor score (NPS) van de miniMaster programma’s: 47!
De NPS score van de miniMaster programma’s is uitgekomen op 47. Dat is een hele hoge waardering door de deelnemers van de miniMaster programma’s. Een resultaat waar wij en de organiserende banken erg trots op zijn. Met 58% promotors (zij geven een cijfer 9 of 10) en 11% detractors (zij geven een cijfer 1 t/m 6) geeft deze score aan dat meeste deelnemers zeer tevreden zijn over de opleiding en dat ze het miniMaster programma zullen aanbevelen aan andere ondernemers.
Voor degenen die niet weten waar NPS voor staat een korte uitleg. De Net Promotor Score geeft in een getal aan in hoeverre klanten de producten of diensten van jouw bedrijf aanbevelen aan anderen. Klanten die een 9 of een 10 geven zijn promotors van jouw bedrijf. Klanten die een 1 tot en met 6 geven zijn detractors wat zoveel wil zeggen dat ze jouw bedrijf niet zullen aanbevelen. Klanten die diensten of producten beoordelen met een 7 of een 8 tellen in de NPS score niet mee. Die zijn tevreden maar geen fans en zullen niet ongevraagd tot een aanbeveling overgaan.
De formule is eenvoudig: NPS = % promotors – % detractors: 58%-11% = 47%.
Bedrijven gebruiken de NPS score steeds meer als stuurvariabele vanwege de focus op de klant, de duidelijkheid en de eenvoud. Voor meer informatie over NPS klik hier.
Onze NPS score is berekend door onafhankelijk onderzoek met Performitor van Forum Business Research. In opdracht van de Coöperatie Fabriek vraagt Forum de deelnemers van de miniMaster programma’s na elk college naar de mate van tevredenheid en na afloop van het miniMaster programma naar de mate van aanbeveling.