masterClasses Creatieve Sector

De creatieve industrie is een sector die de culturele waarde centraal stelt en exploiteert. Echter, creatieven vinden het verwerven van creatieve reputatie belangrijker dan economisch gewin. Dat is nu aan het veranderen. Veel creatieve bedrijven en culturele instellingen moeten inmiddels op eigen benen staan, mede doordat de steun van de overheid wegvalt. Een passend verdienmodel biedt uitkomst om financiële onafhankelijkheid te creëren.

Dit programma is bedoeld voor ondernemers in de creatieve sector die samen met collega-ondernemers zakelijk en persoonlijk willen groeien. Het programma geeft inzicht in de mogelijkheden die verdienmodellen bieden op basis van theorie en praktijkvoorbeelden. Er worden voorbeelden geanalyseerd en met elkaar besproken.
Na de theorie en praktijkvoorbeelden gaat iedereen aan de slag met zijn eigen casus. Hoe creëer je zelf een verdienmodel en welke obstakels doen zich voor? Vervolgens worden de cases plenair besproken zodat het verdienmodel aangescherpt kan worden.

Programma
Het programma bestaat uit vier bijeenkomsten (zie onder). Voor elk programmaonderdeel is er een docent met ruime praktijkervaring. Deelnemers nemen na iedere bijeenkomst een veelheid aan theorie, voorbeelden (cases) en netwerkcontacten mee naar huis.

Coöperatief bankieren
Dit programma biedt een uitstekende manier om invulling te geven aan coöperatief bankieren en als Rabobank een verbindende rol te spelen in de lokale samenleving. Door dit onderwijsprogramma aan te bieden, verstevigt u niet alleen de band met uw klanten, maar stimuleert u tegelijk het ontstaan van nieuwe verbindingen en kruisbestuivingen.

Brochure

 

masterClasses Creatieve Sector

Voorbeeld programma onderdelen

  1. Blok 1 – Business Model Canvas
  2. Blok 2 – Verdienmodellen
  3. Blok 3 – Inkomsten, kosten en waardebepaling
  4. Blok 4 – Implementatie en plan van aanpak

De details

  • 4 bijeenkomsten
  • Looptijd is 2 maanden
  • Max aantal deelnemers is 22
  • Advies eigen bijdrage is € 495,-

Andere programma's